PU Radost: Prijave za upis traju do 31. maja · Max Info

PU Radost: Prijave za upis traju do 31. maja

Tokom trajanja vanrednog stanja povodom pandemije virusa korona, čokanska ustanova predškolskog vaspitanja i obrazovanja “Radost” preduzela je sve mere i aktivnosti u skladu sa odlukama Vlade Srbije u cilju sprečavanja širenja ove zarazne bolesti.

nasa radost

Tim povodom razgvovarali smo sa direktorkom ove ustanove Danijelom Števanov.

- Koje su to mere kojih ste se pridržavali kako bi se stvorio bezbedan ambijent za nesmetan rad i smeštaj dece?

-Želela bih, pre svega, da se zahvalim svim članovima našeg celog kolektiva Predškolske ustanove “Radost” na neizmernoj podršci  i angažovanosti tokom trajanja vanrednog stanja u državi. Odlukom Vlade Republike Srbije o obustavi redovnog rada naša ustanova je, kao i druge slične, morala da preduzme više mera i aktivnosti, a sve u cilju sprečavanja širenja kovida 19. S tim u vezi, organizovani su samo neophodni procesi rada, koji isključuje neposredan rad sa decom i sa minimumom rizika po sve zaposlene u ustanovi.

-Sve to, međutim, koliko nam je poznato, nije značilo potpuni prekid rada vaše ustanove i zaposlenih?

- Upravo tako; vaspitači su posredstvom raspoloživih “kanala” ostvarivali komunikaciju sa roditeljima i pomagali im kako da u kućnim uslovima organizuju aktivnosti i igru svoje dece. To je, naravno, podrazumevalo i savete kako da teške trenutke u izolaciji iskoriste za kvalitetnu komunikaciju i igru sa svojim mališanima. Na taj način mogli su da ispoljavaju svoju kreativnost, pa i profesionalizam, uzajamnu solidarnost i odgovornost u najboljem smislu tih reči, a sve u interesu dece, kao i društva u celini. Uz to, zaposleni u našoj ustanovi bili su angažovani i u Mobilnom timu opštine Čoka, kaoi u opštinskoj kuhinji Crvenog krsta.

-Očigledno ste zadovoljni svim tim aktivnostima u ovim posebnim, vanrednim, okolnostima?

-Sve aktivnosti koje je trebalo da, prema zadatim uputama budu urađene za vreme vanrednog stanja, ostvarene su u potpunosti; primera radi, i upis dece za novu radnu 2020/2021 godinu ostvarujemo na vreme, a prijave za upis traju do 31. maja ove godine.

- Kako roditelji mogu doći do potrebnih informacija?

To se trenutno prvenstveno ostvaruje preko portala eUuprave; ovo je i prilika da obavestimo roditelje, koji nisu u mogućnosti da na taj način prijave upis deteta, da je ponuđena i e-mail adresa ustanove gde mogu da prijavljuju svojedete. Nadamo se da ćemo u skorije vreme upis moći da organizujemoi u prostorijama same Predškolske ustanove.

- Kako će se odvijati vaš dalji rad?

- Odlukom Kriznog štaba koja se odnosi na uspostavljanje rada vrtića od 11.maja, odnosno otvaranje objekta predškolskih ustanova, bili smo, uz ostalo, u obavezi da kontaktiramo roditelje mališana koja su u celodnevnom boravku. Na taj način dobili smo povratnu informaciju o broju dece koja imaju potrebu da borave u vrtiću, tj. gde roditelji nemaju drugu mogućnost zbrinjavanja dece, imajući u vidu da se vraćaju svojim radnim obavezama. Od ukupno 83 dece iz programa celodnevnog boravka, 33 roditelja je izrazilo potrebu za boravkom deteta u vrtiću. Od 11.maja otvoren je samo centralni objekat naše Predškolske ustanove u Čoki, odnosno vrtić “Duga”.

- Sve to opet iziskuje određene obaveze?

- Obaveza roditelja jeste da predškolskoj ustanovi dostave potvrde od poslodavca koja dokazuje da oni poslove moraju da obavljaju u sedištu i organizacionim jedinicama poslodavca, kao i potvrdu nadležnog pedijatra da je dete zdravo. Do petka, svu tu potrebnu dokumentaciju dostavilo je 16 roditelja. Važno je, takođe, da napomenem da je preporuka nadležnog ministarstva roditeljima da deca sa hroničnim bolestima (respiratornim, kardiovaskularnim, malignim bolestima), kao i deca čiji roditelji ili ukućani imaju jednu od navedenih bolesti, ostanu kod kuće.

- I u ovom slučaju dobili ste instrukcije viših instanci?

- Tako je; od Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Ministarstva zdravlja dobili smo jasne instrukcije u vezi sa otvaranjem objekta za prijem dece u vreme trajanja epidemije. Predškolska ustanova je sprovela pranje, čišćenje i dezinfekciju prostora, pribora i opreme. „Ekotim“ iz Beograda je sproveo dezincekciju unutrašnjosti vrtića, a dezinfekciju prilaza i dvorišta vrtića uradilo je naše Javno Komunalno Preduzeće Čoka. Na ulazu u objekat, postavljena je dezobarijera, kao i dozer sa sredstvom za dezinfekciju ruku na bazi 70% alkohola.

- U saradnji sa osnivačem vaše ustanove - lokalnom samoupravom – obezbeđene su, ako smo dobro upoznati, dovoljne količine lične zaštitne opreme za zaposlene (maske, rukavice, viziri), kao i sredstva za dezinfekciju i čišćenje? Sve je, dakle, ponovo, koliko to omogućnosti dozvoljavaju, na svom mestu?

- Može se tako reći. Prijem i odlazak dece iz vrtića, obavljaće se na ulazu vrtića. Deca se u vrtić mogu dovoditi u periodu od 5.30 do 7.30 sati, a po njih dolaziti u periodu od 14.30 do 15.30 sati. Dete u predškolsku ustanovu dolazi u pratnji jednog roditelja (kako bi se izbegla gužva), a obaveza roditelja je nošenje maske i rukavica. Na samom ulazu u vrtić, radiće se trijaža deteta, a takođe će se mališanima i njihovim roditeljima svakodnevno beskontaktno meriti telesna temperatura.

S tim u vezi dobili smo instrukcije da se vaspitno – obrazovni rad nastavlja sa smanjenim brojem dece u jednoj grupi kako bi bili obezbeđeni uslovi za sprovođenje neophodnih preventivnih mera. Deca i vaspitači iz različitih vaspitnih grupa se ne mešaju u istom prostoru i kontakti se maksimalno izbegavaju. U igri se ne koriste igračke koje se ne mogu dezinfikovati, sve igračke koje se koriste u toku dana na kraju radnog dana se dezinfikuju. U trpezariji za vreme obroka deca sede na udaljenosti od dva metra jedno od drugog. Za dnevni odmor dece postavljeni su kreveti po principu „glava-noge“ tako da je udaljenost između dece dva metra.

- Postoje, pretpostavljamo, još neke mere u cilju blagovremenog reagovanja pri eventualno bilo kakvoj nepredviđenoj situaciji?

- Ukoliko dođe do bilo kakve sumnje na postojanje respiratore infekcije kod deteta, medicinska sestra izdvaja dete u sobu za izolaciju i poziva roditelja. Vodili smo računa i o zaposlenim radnicima koji imaju neko od hroničnih oboljenja, tako da ti zaposleni nisu u neposrednom kontaktu sa decom, ali svakako imaju svoju radnu obavezu u toku dana.

Na samom kraju bih podsetila da se sa ovakvom situacijom, kao i svi, prvi put susrećemo; i mi zaposleni u našoj ustanovi, tako i deca i roditelji. Sigurno da nam sam početak neće biti lak, zato i molimo sve roditelje da imaju strpljenja i da nam pomognu koliko god je to u njihovoj moći, a mi smo tu zbog dece i učinićemo sve da im boravak u našoj ustanovi bude što prijatniji.

Za sve dodatne informacije – poručila je na kraju direktorka čokanske Predškolske ustanove“Radost” Danijala Števanov – zainteresovani roditelji mogu da dobiju na tel. 0230/472-189.

 

Podelite vest sa prijateljima